20.09.2011 - 13.11.2011
Aktif Strüktürler v1.1: Akustik Formasyon / İstiklâl Caddesi
Yapı Kredi Kültür Sanat
Görsel/işitsel performans mantığı mimariye nasıl aktarılıyor?
Türkiye’de ilk kez denenecek olan yöntemde İstiklâl Caddesi’nin özel olarak alınmış ses kayıtları haritalandırılarak mimari bir yapıya dönüştürüldü. Proje; mekân, ışık, görsel/işitsel performans arasındaki etkileşimi araştırıyor. Bu tür çalışmanın ilk örneği, ses ve mimari arasındaki ilişkiyi anlatan bir enstalasyon 1958 yılında Brüksel’deki Dünya Fuarı’nda gerçekleştirilmişti: Philips Pavyonu’nda düzenlenen gösteri, yaratıcısı Le Corbusier tarafından “elektronik bir şiir”olarak nitelendirilmişti.
Sanatçılar
Refik Anadol
Alper Derinboğaz