En Sevdikleri: Yaşayan Ressamlar

15.Aralık.2000

Yapı Kredi Kültür Merkezi, Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde “En Sevdikleri: Yaşayan Ressamlar” sergisi açılıyor.

15 Aralık 2000-26 Ocak 2001 tarihleri arasında açılan ilk “En Sevdikleri/50 Koleksiyoncunun Seçtikleriyle Türk Resim Sanatı” sergisinde, koleksiyonerlerin ‘en sevdikleri’ eserler sergilenmişti.

“En Sevdikleri: Yaşayan Ressamlar” sergisinde bu kez koleksiyonerler ‘en sevdikleri yaşayan ressamlar’ın eserlerini seçiyor; böylece bir anlamda Çağdaş Türk Resim Sanatı’nın başat isimlerinden oluşan bir seçki oluşturuluyor:

Naile Akıncı, Alaattin Aksoy, Bilge Alkor, Özdemir Altan, Cihat Aral, Bala Arıduru, Yüksel Arslan, Aydın Ayan, Ferruh Başağa, Bedri Baykam, Tülay Tura Börtecene, Selim Cebeci, Adnan Çoker, Burhan Doğançay, Neşe Erdok, Turan Erol, İnci Eviner, Can Göknil, Mehmet Güler, Mehmet Güleryüz, Mehmet Gün, Ergin İnan, Balkan Naci İslimyeli, Nuri İyem, Nur Koçak, Temur Köran, Muhsin Kut, Mustafa Orkun Müftüoğlu, Nevhiz, Abdurrahman Öztoprak, Leyla Gamsız Sarptürk, Behçet Safa, Nedret Sekban, Güngör Taner, Yavuz Tanyeli, Canan Tolon, Sali Turan, Fatma Tülin, Ömer Uluç, Adnan Varınca, Utku Varlık.

Bu sergiye seçimleriyle katkıda bulunan koleksiyonerler ise:
Lidya Abuaf, Nur-Selçuk Altun, Beki, Bardaviç, Murat Barlas, Tarık Bayazıt, Sibel-Haldun Baydar, Daryo Beskinazi, Enis Berkol, Ayşe Bilginsoy, Canan Bozbağ, Kudret Çetinkaya, Sema-Barbaros Çağa, Süleyman Okan Çetiner, Niso Defçioğlu, Haldun Dostoğlu, Tuluy Ergörül, Mehmet Ergüven, Mine  Gülener, Aslı Gülten, Hilmi Güvenalp, Ferda-İbrahim İper, Eren İnönü, Oya-Bülent İşmen, Aziz Karadeniz, Banu-Oktay Kırış, Sevim Kozikoğlu,  Sıtkı Kösemen, Nevzat Metin, İpek-Ahmet Merey,Güven Nil, Fazlı Özcan, Ayfer Özdemir, Cihat Pars, Özcan Sinangin, Mehmet Şahin, Galip Tomaç, Şebnem-Ömer Faruk Tuna,  Mustafa Turcan, Serap-Yılmaz Ulusoy, Erden Yönel, Reha Uz.

Sergi, 19 Mart 2004 Cuma-10 Nisan 2004 Cumartesi tarihleri arasında Kâzım Taşkent Sanat Galerisi’nde görülebilir. 

Tesbih koleksiyonu da olabilir, mücevher koleksiyonu da, sikke koleksiyonu da olabilir, porselen koleksiyonu da, heykel koleksiyonu da olabilir, resim koleksiyonu da. Her koleksiyon onu oluşturanın hevesleri, ilgileri, merakları, gösterişçiliği, ölümsüzlük özlemi, bilinçliliği, bilgisi, beğenisi, saklayıcılığı, paylaşmacılığının bir "müze"si gibidir. Demek, her koleksiyon, koleksiyoncunun kendisidir.

Halil Şerif Paşa, bir örtünün ardına gizlediği Courbet'nin "Dünyanın Kökeni" tablosunu en yakın dostlarına açarken, kendi yaradılışının sır perdesini aralar sanki.
Hüseyin Kocabaş, eskiçağdan Osmanlı'nın son demlerine uzanan kültürel çeşitliliğiyle akıllara durgunluk veren koleksiyonundaki yapıtları dostlarına gösterip anlatırken, kendi özyapısını ele verir gibidir.

Bir koleksiyoncu, "En Sevdikleri"ni başkalarıyla paylaşırken, kendini paylaşır biraz da.
Celâl Üster

Sergi için seçtiğim yapıtının benim için özel anısı var. İlk romanım, “Yalnızlık Gittiğin Yoldan Gelir’den” esinlenerek kotarılmış bir armağandır; varsıl, hareketli, kırmızı ile siyahın düello ettiği...

Evim, makam odam ve Sıraselviler’deki Sığınağım’da, akvaryum ve muska niyetine de Sali Turan’lar bulunur.
Selçuk Altun

“En Sevdikleri: Yaşayan Ressamlar” sergisi için seçtiğimiz, Ömer Uluç’un “Büyükada Kargaları” isimli 1995’te Galeri Baraz’dan alınan resim, bizim en sevdiğimiz ve sahip olduğumuz en güçlü başyapıtlardan biridir. Yaşantımızın odak noktası olan bir başucu duvarına yıllar yılı kurulmuş olan bu resim, anıtsal ihtişamıyla binlerce çam ağacında her mevsim ve her ışıkta renk ve biçim değiştiren bir ormana bakan pencereye artık hiç gidilmeyen, zihinlerde kalmış bir Büyükada’dan durgun ve donuk hüzünler yansıtır; unutulmuş seslerden, denizlerden, rüzgârlardan....
Sema-Barbaros Çağa

Bu sergi için seçmiş olduğum Neşe Erdok, Türk resim sanatında kendine özgü tekniği ve kompozisyon tarzıyla beni her zaman çok etkilemiş bir sanatçı. Özellikle Neşet Günal'la başlayan çağdaş figüratif akımda Türkiye gerçeklerini kendine has şekilde resmetmiş olan Erdok'u ilk defa, aramızdan ayrılmış olan Sezer Tansuğ'un kitaplarından tanımış ve yakından izlemeye başlamıştım. Erdok'un “Gölköy” resimleri serisinden seçtiğimiz bu resim, onun ne kadar insancıl ve sevecen biri olduğunun da kanıtı. 
Niso Defçioğlu

En Sevdikleri: Yaşayan Ressamlar
Yapı Kredi Kültür Merkezi
Kâzım Taşkent Sanat Galerisi
15 Aralık 2000-26 Ocak 2001

Bülteni PDF olarak buradan indirebilirsiniz.